torsdag 16 maj 2013

Tabell- och diagram-fixare

Nu känner vi till både tabeller och stapeldiagram. Idag sattes våra kunskaper på prov. Vi fick en tabell och ett diagram som visade samma undersökning. Tyvärr fattades det viktiga data i både tabellen och diagrammet. Vi fick rycka ut!

Först förberedde vi oss med att lösa ett liknande problem gemensamt på tavlan. 

Många kluriga hjärnor löste, tillsammans, lätt det lilla problemet.

En fruktaffär handlade det om och nu har de ordning i bokföringen.

I det andra klassrummet handlade det om glass men det gick precis lika bra att lösa problemet.

Nu var det skarpt läge! Bedömningsuppgiften handlade om en leksaksaffär. 

Vi löste uppgiften i par och Anna, Katharina och Boel gick runt och lyssnade på våra resonemang.








Samarbetet fungerade fint och alla löste uppgiften på ett utmärkt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar